روش درمان کمبود آهن در گیاهان - گلابی مرکز خرید نهال

روش درمان کمبود آهن در گیاهان

کمبود آهن با زرد شدن برگهای گیاه در بین شاخه های سبز روشن شروع می شود که به برگها شکلی عنکبوتی می دهد. با گذشت زمان ، برگها سفید و خشک می شوند که به تدریج باعث خشک شدن و از بین رفتن کل گیاه می شود. متأسفانه ، این علائم همچنین می تواند به دلیل سایر شرایط و کمبودها ایجاد شود ، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که تشخیص شما درست است. در ادامه مقاله روش درمان کمبود آهن در گیاهان را کامل توضیح داده ایم.

اما علت کمبود آهن در گیاهان چیست؟

اکنون که با علائم کمبود آهن در گیاهان آشنا شدیم ، می خواهیم به علت این مشکل بپردازیم. جالب است بدانید که هیچ دلیل عمده ای برای این مشکل وجود ندارد و نمی توان یک نکته را بیان کرد.

کمبود آهن معمولاً در خاکهایی که قلیایی هستند و دارای آهک هستند رخ می دهد. البته آهن زیادی در خاک قلیایی وجود دارد اما شرایط باعث جامد شدن آهن می شود و گیاه نمی تواند آن را پردازش کند تا به ریشه برسد. تا زمانی که شرایط خاک را تغییر ندهید سطح آهن در دسترس نخواهد بود.

مشکلات تنفسی نیز بسیار مهم است. اگر دمای خاک کم باشد ، هوا به خوبی جریان نخواهد یافت. اگر فضای کافی در گلدان وجود نداشته باشد ، احتمالاً با این مشکل روبرو خواهید شد. همچنین آبیاری زیاد باعث کاهش اثر آهن می شود.

اولین مرحله در تشخیص و درمان کمبود آهن ، آزمایش خاک است. مرکز توسعه کشاورزی می تواند به آزمایش خاک کمک کند ، آنها همچنین به آزمایش یک نمونه برگ برای تعیین مواد معدنی از دست رفته کمک می کنند. هنگامی که متوجه می شوید خاک مورد نظر دچار کمبود آهن است ، علت این مشکل می تواند موارد زیر باشد:

  • خاک قلیایی: pH وقتی بیشتر از ۷ باشد بسیاری از گیاهان قادر به جذب آهن نمی‌باشند که این امر بعضی مواقع زمانی اتفاق می‌افتد که باغبان‌ها مقدار بیش از حد اهک را پیرامون گیاهان اسید دوست می ریزند اصلاح خاک باعث جذب مواد مغذی می شود و ممکن است تنها چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.
  • عدم توازن مواد معدنی: زیاده روی در مواد مفید نیز می‌تواند مشکلاتی به بار آورد. خاک شما ممکن است مقدار بیش از حدی از بعضی مواد معدنی ولی مقدار ناکافی از مواد معدنی دیگر را داشته باشد که این موضوع راه حل را بسیار پیچیده می‌کند. صرفاً اضافه کردن آهن کمکی نخواهد کرد مگر اینکه شما تعادل کلی مواد معدنی را در خاک اصلاح کنید. این امر به خصوص می تواند در خاک های رسی سبز مشکل ایجاد کند که مواد مغذی در انها کمیاب هستند و ممکن است مواد الی و میکروب‌ها به درستی جذب نشده باشند.

درختان راج مانند سایر گیاهان اسیدپوست مانند آزالیا ، بلوبری ، بلوط و گل صد تومانی مستعد کمبود آهن هستند. بهتر است ابتدا با آزمایش خاک شروع کنید ، سپس تمام توصیه هایی که برای اصلاح خاک ارائه شده است را دنبال کنید و اگر آزمایش خاک کمبود آهن را نشان داد ، می توانید از مکمل های آهن استفاده کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

تیمار گیاه: آهن مایع (سولفات آهن) به صورت مایع موجود است که مستقیماً روی شاخه های گیاه پاشیده می شود. این نتیجه ماندگاری نخواهد داشت اما به شما کمک می کند گیاه خود را دوباره احیا کنید تا زمانی که راه حل بهتری پیدا کنید. انجام دادن.

اصلاح خاک: گرانولهای آهک یا سرامیک پخته شده بهترین گزینه برای اصلاح خاک است. طبق دستورالعمل بسته شده ، آن را دور ریشه گیاه بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جشنواره ویژه فروش نهال و گیاهان آپارتمانی ( مشاوره و ارسال رایگان ) : 09055304586