درخت سپیدار🌳: 5 نکته طلایی آشنایی با درخت سپیدار و نحوه پرورش و نگهداری آن | گلابی

روش های کاشت و  تکثیر درخت سپیدار

معرفی درخت سپیدار

درخت صنوبر با نام علمی POPULUS ALBA ، از خانواده بیدها است. بومی مراکش ، اروپا و آسیای میانه و شبه جزیره ایبری است. درخت سپیدار در مناطق مرطوب ، بیشتر در کنار دریا ، در مناطقی با تابستان های گرم و زمستان های سرد رشد می کند و بسیار سریع است. همچنین در خات در تپه های شنی ساحلی کاشته می شود و به خوبی رشد می کند.
همچنین میتوانید برای خرید نهال به سایت گلابی مراجعه کنید
صنوبر درختی برگریز است که برگهای آن قبل از ریزش زرد روشن به زرد تبدیل می شود. صنوبرها مانند بیدها دارای سیستم ریشه ای بسیار قوی و نافذ هستند ، بنابراین نباید آنها را در نزدیکی ساختمانها و لوله ها کاشت.
قسمت زیرین برگهای صنوبر دارای موهای سفید و سطح فوقانی برگها به رنگ سبز تیره است و این تفاوت زیاد رنگ باعث می شود درخت هنگام لرزش برگ درخشان شود. به غیر از سطح زیرین ، برگها ، جوانه ها و دانه های این درخت نیز با موهای سفید پوشانده شده است. به همین دلیل به آن صنوبر (سفید + با) یا درخت سفید می گویند.
صنوبرها درختان بلندی هستند که بعضی اوقات به 25 متر ارتفاع می رسند ، اما دارای ریشه های کم عمق با رشد افقی هستند. این گیاه درختی است با شاخه های گسترده و شکلی باز. پوست تنه به رنگ سفید مایل به خاکستری و شاخه های آن به رنگ سفید مایل به سبز ، شاخه ها و جوانه ها با موهای سفید نرم پوشانده شده است.

ظاهر درخت صنوبر

درختان برگریز آن متوسط ​​است ، ارتفاع این درخت از 16 تا 22 متر است و به ندرت رشد بیشتری می کند. قطر صندوق عقب آن معمولاً حدود 2 متر است. دارای تاج گرد است. پوست بدن صاف و سفید سبز یا قهوه ای سفید است.
پوست این درخت سرشار از سالیسین ، پوپولین و تانن است. چوب شاخه های این درخت نیز دارای مواد رنگی مشابه آری سین است. شاخه های جوان این درخت بیشتر خاکستری است.
طول برگها 4 تا 15 سانتی متر و 5 لبه دارند. در دو قسمت زیرین برگها یک پوشش سفید وجود دارد. برگهای سبز و سفید آن این درخت را به درختی زینتی و زیبا تبدیل کرده است. گل های این درخت مانند گربه است و زیبایی خاصی ندارد.
گلها در گل آذین های گربه ظاهر می شوند و هیچ ارزش تزئینی ندارند. میوه: میوه خشخاش فاقد ارزش زینتی است. سیستم ریشه: سطحی ، گسترده و تهاجمی. نرخ رشد: رشد سریع است.

*همچنین می توانید برای خرید سم در انواع و اقسام آن با قیمت مناسب روی لینک کنید.*

نحوه تکثیر درخت سپیدار

1. نیاز های رشدی درخت سپیدار

درخت سپیدار درختی است مقاوم به گرما و سرما و همچنین سازش پذیر با هر شرایطی به همین خاطر در هر نقطه‌ی کشور، با هر دمایی امکان کاشت نهال سپیدار وجود دارد و می توانید با خیال راحت بدون نیاز به گلخانه و شرایط خاص، با تهیه‌ی قلمه‌های بیست سانتی که مناسب و آماده برای کاشت هستند قدم اول را برای شروع پرورش سپیدارتان بردارید.

سپیدار نیاز مند نور فراوان و مستقیم و همچنین رطوبت زیاد است نور کم می تواند زمینه ابتلا به بیماری ها را فراهم کند. این درخت در مناطق سیلابی و خاک های اسیدی می تواند به خوبی رشد کند.

سپیدار از نظر رشد رشد سریعی دارد به همین دلیل هرس کردن شاخه های جوان تر ضروری است که بهترین زمان برای هرس فصل پاییز است. سپیدار در هر خاکی می تواند رشد کند به طوری که هم می تواند خاک مرطوب را تحمل کند هم خاک خشک را اما برای رشد بهتر و سلامت درخت می توانید از خاک برگ و کود پوسیده استفاده کرد .

آبیاری بیش از اندازه و گل آلود بودن خاک یکی از دلایل عدم رشد گیاه که باعث کوتاهی قامت آن و ریزش زودهنگام برگها در اواخر فصل تابستان است.

 

2. کاشت و پرورش درخت سپیدار

ریشه های این درخت مانند ریشه های بید بسیار قوی هستند مستعد نفوذ، به همین خاطر نباید در نزدیکی ساختمال ها و معابر کاشته شوند. درخت سپیدار نیاز به نور فراوان و رطوبت زیاد دارد. این درخت به خوبی در مناطق سیلابی و خاک های اسیدی رشد می کند.

چوب نرم این درخت برای حکاکی استفاده می شود. همچنین در صنایع کاغذ سازی و جعبه سازی نیز از آن بهره می برند.این درخت مقاوم به گرما و سرما است.بادهای متوسط ساحلی را تحمل می کند اما در طوفان های شدید شاخه های آن می شکنند و ممکن است درخت کاملا واژگون شود.

هرس کردن درخت باید به دقت انجام شود و نهال های جوان در الویت هرس هستند. بهترین زمان برای این کار فصل پاییز است.

3. آفات و بیماریهای درخت سپیدار

آفات معروف درخت سپیدار شامل شته ها، سوسک چوبخوار و بیماری فتیله نارنجی است.

 

*همچنین می توانید برای  خرید بذر  در انواع و اقسام آن با قیمت مناسب روی لینک کنید.*

 

4. کاربرد درخت سپیدار در طب سنتی

  • برگ و پوست این درخت در طب سنتی استفاده می شود.
  • از روزگاران قدیم تا کنون از پوست یا برگ این درخت برای درمان تب، سرماخوردگی و سیاتیک استفاده می شود.
  • همچنین جوشانده ای مخصوص تهیه می کنند که یک مسکن قوی به شمار می آید.

5. کاربرد های درخت سپیدار

درخت صنوبر علاوه بر ایجاد سایبان کاربرد های دیگری هم دارد ،چوب نرم این درخت برای حکاکی استفاده می شود.همچنین در صنایع کاغذ سازی و جعبه سازی نیز از آن بهره می برند.از عیب های این گیاه این است که به دلیل ریشه های تهاجمی اش بهتر است حداقل ۹ متر دورتر از تأسیسات و لوله ها کشت شود.

 

منبع : bit.ly  tinyurl.com gg.gg

تفاوت درخت سپیدار و صنوبر ، قیمت درخت سپیدار ، انواع درخت سپیدار ، آفات درخت سپیدار ، تکثیر درخت سپیدار ، چوب درخت سپیدار ، عکس برگ درخت سپیدار ، نام دیگر درخت سپیدار ، درخت تبریزی ، عکس درخت صنوبر ، سپیدار به انگلیسی ، انواع درخت صنوبر ، زمان رشد درخت صنوبر ، خواص گیاه صنوبر ، قیمت نهال صنوبر ، قیمت نهال صنوبر تبریزی ، کاشت درخت صنوبر ، قیمت درخت صنوبر در گیلان ، قیمت هر کیلو درخت صنوبر در سال ۹۹ ، عکس درخت صنوبر ، قیمت نهال صنوبر ، زمان رشد درخت صنوبر ، آفات و بیماری های سپیدار ، قارچ درخت سپیدار ، سم شته مومی صنوبر ، آفت درخت تبریزی ، علت زرد شدن برگ درخت صنوبر در تابستان ، تنه درخت صنوبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جشنواره ویژه فروش نهال و گیاهان آپارتمانی ( مشاوره و ارسال رایگان ) : 09055304586