کاشت هسته گلابی جنگلی در گلدان | جامع ترین راهنمای کاشت گلابی جنگلی | گلابی

راهنمای کاشت و نگهداری گلابی وحشی

چگونه گلابی وحشی پرورش دهیم؟

گلابی وحشی یا گلابی وحشی که با نام علمی PYRUSBOISSIERIANA شناخته می شود ، نوعی گلابی است که بسیار کمتر از میوه های دیگر است. میوه این گیاه به اندازه یک گردو و به رنگ زرد است. در بعضی موارد ، دارای رنگ زرد مایل به سبز است ، طعم میوه این گیاه به گلابی شباهت دارد.
گلابی وحشی در جنگل ها و برخی از مناظر جنگلی نیز یافت می شود. میوه های این گیاه در اواخر سپتامبر رسیده است – اوایل پاییز ، از نهال های این نوع لذت بخش نیز می توان به عنوان پایه ای برای پیوند گیاهان خوب باغ استفاده کرد. برگهای این گیاه بیضی شکل و شاخه ها مانند خار است. برگها صاف و براق هستند ، گل این گیاه بیشتر سفید ، بوته ای است.
گلابی وحشی میوه یک درخت دو لپه از خانواده گلسرخ است ، تاکنون 30 گونه مختلف از این میوه جالب شناسایی شده است که باعث افتخار ماست که منشا origin و سرزمین مادری آن به ایران رسیده است. گونه های شناخته شده آن عبارتند از communis ، Persica ، pyrifolia ، syriaca ، ussuriensis ، boissieriana. البته ، گلابی اروپایی نوعی کمونیس است که دارای میوه های بدون آب میوه است و اغلب کشیده است.
برای خرید سم در انواع و اقسام آن با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی تضمینی روی لینک کلیک کنید.
اما انواع دیگری از گلابی نیز وجود دارد که به گلابی آسیایی معروف است ، مشابه سیب. منابع آلمانی منشا گلابی در کوههای البرز را ذکر کرده اند. در جنگل های گیلان انواع مختلفی از گونه های وحشی وجود دارد که در زبان گیلکی به نام اربه-هوج و سنگ-هوج شناخته می شوند.

گیاه شناسی گلابی وحشی

این گیاه آنچوچک نیز نامیده می شود. گلابی وحشی گیاهی چند ساله و متعلق به تیره گل رز است. دانه های گلابی وحشی به دلیل داشتن روغن و همچنین روغنهای اساسی دارای خواص دارویی و غذایی هستند ، بنابراین در درمان بسیاری از بیماریهای مورد استفاده موثر هستند. دانه های این گیاه پوسته قهوه ای سفت و هسته های سفید دارد. دانه های گلابی وحشی بیشترین شباهت را به مغز بادام و زردآلو دارد. درخت برگریز است.
در گلابی های وحشی ، گلهای هرمافرودیت (گلهای دوجنسی) توسط حشرات گرده افشانی می شوند. جالب است بدانید که این گیاه در برخی از مناطق کشور عزیزمان ایران رشد می کند. میوه این گیاه مانند دسته ای در بالای ساقه به نظر می رسد. میوه آن به اندازه یک گردو ، زرد یا سبز رنگ است.
میوه های این گیاه به صورت خام مصرف می شود. دارای برگهای بیضوی و شاخه های خار است. گلهای این گیاه بوته ای ، سفید است. میوه های این گیاه در اواخر سپتامبر – اوایل پاییز رسیده که می توان از آن استفاده کرد.
برای خرید کود در انواع و اقسام آن با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی تضمینی روی لینک کلیک کنید.

شرایط نگهداری گلابی وحشی

آبیاری: در سال اول کاشت ، آبیاری منظم و عمیق لازم است تا سیستم ریشه به خوبی رشد کند. در طول رشد گیاه ، باید هفته ای دو بار آن را آبیاری کنید. فواصل آبیاری را می توان در سالهای بعد افزایش داد.

 

روش کاشت بذر گلابی وحشی

ابتدا بذر را باید حدودا 12 هفته در میان خاک اره یا پیت ماس مرطوب در دمای 2-4 درجه قرار دهید تا نیاز های سرمایی آنها بر طرف شود سپس بذرها را در ترکیب خاک برگ و شن و در عمق 1.5سانتیمتری بکارید و آنرا در محلی روشن با دمای 20درجه قرار دهید. زمانی که ارتفاع گیاه به 10سانتیمتر رسید می‌توانید برای جابجایی آن به گلدان بزرگتر یا خاک باغچه اقدام نمائید.

خواص درمانی و کاربردهای صنعتی گلابی وحشی

دانه گلابی وحشی طبیعت معتدل دارد و براساس تحقیقات انجام شده، در طب سنتی از خواص درمانی آن برای نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش ادرار بیماران، افزایش نیروی جنسی و جسمی، تقویت عمومی بدن، افزایش وزن و قاعده آوری استفاده می شده است و در عربستان بذر سیاه گلابی وحشی کاربرد زیادی دارد.

لازم است بدانید براساس لغت نامه دهخدا، انچوچک به دلیل آن که نوعی میوه با جثه کوچک است، از نظر لغوی نیز به معنای ریز و کوچک معنا شده است و کنایه از آدمی است که به لحاظ جسمی یا قابلیتی کوچک باشد. در نتیجه انچوچک فحش یا کلمه ای با معنی و مفهوم ناروا نیست.

این را هم بدانید نوعی گلابی وحشی در جنگل های گیلان وجود دارد که به لهجه گیلکی به اربه خوج یا سنگ خوج معروف است و میوه ای سخت با طعم ترش و شیرین است که از آن مربایی تهیه می کنند که خوردن آن با خامه و سرشیر خالی از لطف نیست.

این میوه طبیعت سرد و خشک داشته و ملین مزاج و مقوی قلب، معده و کبد است. سرشار از ویتامینن c بوده و تانن و پتاسیم آن پایین آورنده اسید اوریک و فشار خون بالا بوده و برای نقرسی ها مفید است.

از خواص گلابی وحشی خاصیت ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد باکتری و ضد لاروی است. مصرف گلابی وحشی باعث افزایش ادرار بیماران می شود. این گیاه تقویت کننده قلب، معده و کبد است. گلابی وحشی سرشار از ویتامین C است. تنظیم اسید اوریک و فشار خون از دیگر خواص گلابی وحشی است. نرم کننده سینه و حنجره است. خاصیت چاق کنندگی، تقویت عمومی بدن و افزایش وزن را دارد. آرام کننده اعصاب و تشنج است. باعث افزایش نیروی جنسی می شود. همچنین قاعده آور است.

 

بیشتر بخوانید:

روش های کاشت و تکثیر انواع درخت توت

راهنمای کاشت درخت زیبای سرو کوهی

روش های کاشت و پرورش درخت انبه

separator line

همچنین میتوانید برای یخرید نهال به سایت گلابی مراجعه کنید

منبع : tinyurl bit.ly b2n.ir is.gd

کاشت هسته گلابی در گلدان ، قیمت بذر گلابی وحشی ، فیلم کاشت هسته گلابی ، گلابی وحشی در جدول ، کالری گلابی جنگلی ، فرق ازگیل و گلابی جنگلی ، خواص ، برگ گلابی وحشی ، شراب گلابی جنگلی ، عکس گلابی جنگلی ، گلابی در جدول ، خواص گلابی جنگلی در بارداری ، درخت گلابی جنگلی ، عوارض گلابی وحشی ، خواص گلابی جنگلی یا ازگیل ، گلابی جنگلی گیلان ، گلابی جنگلی در بارداری ، خرید اینترنتی گلابی جنگلی ، قیمت گلابی جنگلی ، کاشت گلابی جنگلی ، تفاوت ازگیل و زالزالک  ، خواص دمنوش گلابی

یک دیدگاه در “راهنمای کاشت و نگهداری گلابی وحشی

    • pouya میگوید:

      سلام وقت بخیر
      کاربر عزیز به زودی ویدئو آموزش کاشت هسته گلابی وحشی در گلدان داخل سایت قرار خواهد گرفت

  1. فرشید رفیعی میگوید:

    سلام. لطف کنید با آموزشهای تصویری تولید اکثر گیاهان میوه خصوصا از دانه و هسته مصرفی را برای مخاطبان و علاقمندان ارائه نمایید تا شاید محیط زیستی زیباتر داشته باشیم.تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جشنواره ویژه فروش نهال و گیاهان آپارتمانی ( مشاوره و ارسال رایگان ) : 09055304586